Profils jardiniers - La tomate | Gardening Profiles - the tomato

Photo credit: www.redbubble.com


Suis-je un fruit ou un légume? Qu’importe! Je suis délicieuse, juteuse et riche en antioxydants. J’aime prendre mon temps à me préparer avant de sortir de terre. Je préfère être planté à l’intérieur pour 4 à 6 semaines avant d’être transposée dehors.

Parfois, quand mes fruits m’épuisent je fais la paresse et je plis. Sans bâton ou treillis sur lequel m’appuyer je prendrai des poses courbées à mesure de ma croissance. À cause de cela des jaloux disent parfois de moi que je suis difficile. Ce n’est pas tout le monde qui goûte bon dans presque toutes les recettes et ce n’est pas de ma faute si je suis géniale ;)

*****

Am I a fruit or a vegetable? Nonetheless, I am delicious, juicy and antioxidant rich. I like to take my time sprouting and prefer to be started indoors 4-6 weeks before planting outside. Unless you want to buy me pre-started in which case, simply plant me somewhere that receives lots of sun and eventually I’ll be ripe for the pickings.

Sometimes I get lazy and crooked, you can always fashion me some stilts or a trellis to keep me upright though. I guess some would call me difficult, but they are just jealous. I taste great toasted with cheese on your favourite fresh loaf, in salads and soups. Basically, I’m awesome.

-merissa & mp

No comments